25 d’abril 2021

Teatre: Evangeli del Bon Pastor

NARRADOR
En aquell temps Jesús parlava amb uns fariseus que havien vingut per escoltar-lo, i els explicava en paràboles.

JESÚS
Jo sóc el Bon Pastor. El Bon Pastor dóna la vida per les ovelles.

FARISEU 1
Per què ens dius coses tan rares? Què has de veure tu amb els pastors?

JESÚS
Jo tinc cura de les meves ovelles. Vosaltres sou les meves ovelles amb la condició que vulgueu admetre-ho.

FARISEU 2
Aquest sempre parla amb exemples, però jo no entenc el que els exemples tenen a veure amb ell.

NARRADOR
Jesús seguia endavant amb el seu discurs i els advertia sobre els mals i falsos pastors.

JESÚS
L'assalariat, que no és pastor ni amo de les ovelles, veu venir el llop, abandona les ovelles i fuig; i el llop fa estralls i les dispersa. I és que a un assalariat no li importen les ovelles.

FARISEU 1
Si tu ets el bon pastor qui són els assalariats? Ens acuses a nosaltres de no preocupar-nos dels altres? Som nosaltres els responsables de la llei i del Temple els que fem fugir al poble? Ens acuses de que no ens importen els altres?

JESÚS
Jo conec les meves ovelles i elles em coneixen; escolten la meva veu i em segueixen. I a cadascuna l'anomeno pel seu nom.

FARISEU 2
I nosaltres?

JESÚS
Vosaltres sou falsos pastors. Només penseu en vosaltres. Sembleu, però no sou. Dieu, però no feu. Per això abandoneu les ovelles i fugiu.

NARRADOR
El diàleg va anar fent-se més dur per moments, ja que els fariseus no comprenien el que Jesús volia. Per això Jesús els digué:

JESÚS
Tinc altres ovelles que no són d'aquest ramat; també les he d’atraure, i escoltaran la meva veu i hi haurà un sol ramat i un sol pastor

FARISEU 1
És que nosaltres no seguim la llei que ens van deixar els nostres pares i no som el poble escollit?

JESÚS
Vosaltres sou també ovelles, però no del meu ramat. Quan sapigueu escoltar, sentireu la meva veu i hi haurà un sol ramat i un sol pastor. Jo dono la vida per les meves ovelles.

FARISEU 2
Però ningú et va a treure la vida per la nostra culpa.

JESÚS
Ningú em treu la vida; la lliuro voluntàriament. Està a la meva mà desprendre’m d'ella i està en la meva mà recobrar-la. Aquest és l'encàrrec que m'ha donat el Pare.

NARRADOR
Alguns fariseus pensaven: 'Aquest està boig de lligar! Però ... no pot estar boig un pastor que vol tant les seves ovelles.